Pro Muže jen to nejlepší


Avatar (2009): James Cameron

17.12.2009 03:41

 

O čem to je: Příběh se odehrává ve vzdálené budoucnosti, kde lidstvo objevilo planetu Alpha Centauri B-4. Pro vědce a astronauty, kteří překonali propast mezi slunci a přistáli na mimozemské půdě známé jako Pandora, se jejich sen stal skutečností. Je to svět tak rozmanitý, plný tvorů a rostlin, které si lidská mysl dokázala stěží představit. Skýtá neuvěřitelná přírodní bohatství a poklady, po kterých lidé vždy toužili. Naneštěstí se atmosféra tohoto měsíce nepodobá té naší a člověk v ní nedokáže přežít. Vědcům se tato překážka podaří odstranit, když vytvoří hybrida lidské a mimozemské DNA, do kterého se dá vložit vědomí člověka. Lidská expanze může začít... (A také tak typická honba lidí za územím a prachama...)

Moje hodnocení: Toto sci-fi od Jamese Camerona mne nezklamalo. Nenechal jsem si ujít jeho premiéru v kině 17.12.09 v 0:01! Po technické stránce je to vše dokonale provedeno a nenašel jsem jedinou chybu. Tak jak jsem očekával, je Avatar nádherně vyvedená "pohádka" pro dospívající i dospělé. 

Film se mi líbil i po obsahové stránce, dokonce si myslím, že měl i více hlavních myšlenek. Jinak tak typický lidský průběh... Lidé obsadí planetu a zjistí, že jsou zde nesmírně cenná ložiska nerostných surovin a protože vedení výpravy jde především o peníze a zisk, snaží se území obsadit a vytěžit na úkor domorodého obyvatelstva. Jenže domorodci jsou hbití jako lišky a navíc mají nejméně 4 metry na výšku... Co následuje je zřejmé!

Na film běžte. Já mu dávám 9 bodů z 10 možných!

JH

Přidat.eu záložku

—————

Zpět



CZIN.eu © 2009 - 2013 Magazín pro Muže. Všechna práva vyhrazena. Chraňte si Vaši pověst na internetu. Server je součástí sítě CZECHNET.