Pro Muže jen to nejlepší


Novinka: Ferrari 458 Italia

16.08.2009 00:29

 Ferrari 458 Italia

Samo Ferrari označuje model Italia jako ohromný skok vpřed. Je to prý zbrusu nový výborný koktejl plný stylu, kreativního přístupu, vášně a nejnovější techniky. Dvoumístná berlinetta (nebo chcete-li česky kupé) se ve svém názvu drží tradičního označování maranellských supersportů: první dvě číslice znamenají objem motoru v decilitrech, třetí pak počet jeho válců. Pojďme se tedy podívat 458 Italii pod sukýnku…

Auto dlouhé 4527 milimetrů pohání vidlicový osmiválec s válci do V (úhel klasických 90 stupňů) o objemu 4499 centimetrů krychlových. Ten je umístěn podélně, těsně před zadní nápravou a má opravdu úctyhodné parametry – výkon 578 koní (425 kW) při nádherných 9000 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 540 Nm při 6 tisících (více než 80 % z něho je k dispozici už při 3250 otáčkách). Tak jako u čistokrevných závodních motorů i zde najdeme válce s malým zdvihem, čímž je dosažen velmi vysoký kompresní poměr 12,5:1. Obě dvě hodnoty, jak výkon vztažený na objem (128 koní/litr) tak točivý moment (120 Nm/litr) jsou vynikající; prvně jmenovaná je dokonce nejen maximem pro sériový motor Ferrari, ale prý také pro celý automobilový segment (případné vyvedení PR odborníků Ferrari z omylu můžete napsat do diskuze, určitě jim to kdyžtak pošlem).

Že bude nové Ferrari 458 Italia na silnici výborné, o tom nikdo nepochybuje. Podle jeho tvůrců ale má být, na rozdíl od Californie, opravdu jen velmi málo kompromisním nářadím pro chlapy se strništěm a permanentkou na závodní okruh v kapse. Pomáhá mu k tomu velmi tuhé, ale přitom lehké hliníkové šasi – suchá hmotnost Italie je příjemných 1380 kilogramů. S rozložením hmotnosti v poměru 42:58 byl při testech spokojen i Michael Schumacher, který mohl (a taky tak prý činil) do vývoje auta od samého počátku hodně co mluvit. Nad vozem bdí integrovaná kontrola trakce, která sdružuje chytrý diferenciál E-Diff3 s trakčním a stabilizačním systémem F1-Trac. Oba systémy jsou nyní ovládány stejnou ECU. Dvouspojková sedmirychlostní automatická převodovka F1 slibuje velmi rychlé přeřazení i pod plným plynem, jednotlivé převodové poměry pak byly ušity na míru dravým charakteristikám silného osmiválce. Zajímavá je aerodynamika vozu – ta byla pochopitelně velmi pečlivě dlouhé hodiny zkoumána a výsledkem je kupříkladu přítlak 140 kg při rychlosti 200 km/h. Hladká spodní část vozu asi nikoho nepřekvapí, za povšimnutí ovšem stojí malé aeroelastické winglety v předním nárazníku. Ty generují přítlak a ve vysokých rychlostech se deformují tak, aby zmenšily prostor pro vstup vzduchu ke chladiči a snížily tak odpor vzduchu celého vozu. Hmmm, chytré.

Zrychlení z 0 na 100 km/h ani nejvyšší rychlost ještě nemá definitivní podobu (asi se čeká na vhodnou konstelaci Merkuru), prozatímních „pod 3,4 sekundy“ a „více než 325 km/h“ ale myslím mluví za vše. Kromě nádherného zvuku tak nabídne špičkové kladné i záporné zrychlení – v případě potřeby se destičky do keramických kotoučů za dvacetipalcovými koly zakousnou tak dravě, že auto ze stovky zastaví na fantastických 32 a půl metrech. Za to ale můžou nejen silné brzdy, ale také nově naladěné ABS. O vylepšení jízdních vlastností se postará integrovaná kontrola trakce, která poprvé sdružuje chytrý diferenciál E-Diff s trakčním a stabilizačním systémem F1-Trac. A aby měli radost bruselští, 458 Italia má kombinovanou spotřebu paliva 13,7 litru na 100 km.

Zdroj: autofun.cz

JH

Přidat.eu záložku

—————

Zpět


Diskusní téma: Ferrari 458 Italia

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.


CZIN.eu © 2009 - 2013 Magazín pro Muže. Všechna práva vyhrazena. Chraňte si Vaši pověst na internetu. Server je součástí sítě CZECHNET.