Pro Muže jen to nejlepší


Porsche Panamera: Od Porsche opět něco extra

07.07.2009 00:00

Dealeři Porsche očekávají přibližně v polovině září dodávku prvních kusů elegantního čtyřdveřového Panamera s relativně dobrým prodejním potenciálem. Jde totiž o něco úplně nového ze stáje automobilky Porsche, a jak je obecně známo, neotřelé nápady se ve vyšších kruzích těší oblibě. Přirovnat bychom to mohli třeba k příchodu modelu Cayenne, který byl sice trnem v oku mnoha věrným fanouškům, avšak i přesto si získal vcelku početnou klientelu, a tak jej může stuttgartský výrobce označit jednoznačně za úspěšný. 

Porsche potvrdilo informace o voze, kterému do pěti metrů chybí jen velmi málo. S délkou 4,97 m se v rámci skupiny VW Group zařadí mezi modely A6 a dosluhující A8/S8, větší je také VW Phaeton. Šířka 1,93 m je královská, momentálně na ni nemá žádný s německých konkurentů luxusní třídy. Výškou je karoserie naopak celkem konfekční - Audi S8 je přibližně stejně vysoké, ostatní konkurenti pak o několik centimetrů vyšší. Rozvor měří 2,92 m. Koeficient odporu vzduchu má hodnotu 0,29. Na zádi je výsuvný spojler. Karoserie je jen čtyřmístná, každý z cestujících má své vlastní sedadlo. Zadní dvojici sedadel bude možno sklopit a zvětšit tak zavazadlový prostor. Ten by měl mít objem od základních asi 450 l do maximálních 1500 l.

Podstatnou informací pro případné zájemce je skutečnost, že tento sedan nebo snad čtyřdveřové kupé je ve skutečnosti zřejmě největší hatchback na trhu. Se zadním víkem se totiž zvedá také zadní sklo a přístup k zavazadelníku tak bude vzhledem k velikostní kategorii vozu přímo ukázkový.

Vedle Cayenne je Panamera druhým současným modelem, který má motor vpředu. Pohon zadních kol, standardně dodávaný u základních verzí, bude možno vyměnit za verzi hnacího ústrojí s pohonem všech kol u silnějších motorizací.

Základním motorem pro model Panamera bude šestiválec 3,6 FSI (220 kW), Panamera S dostane osmiválec 4,8 l a Panamera Turbo pak jeho přeplňovanou verzi s pěti sty koňmi. Mluví se o vzduchovém odpružení zadním nápravovém diferenciálu se zvýšenou svorností a o dvouspojkové převodovce PDK. jestli se vypraví turbodiesel pod kapotu zatím není jisté, na druhou stranu hybridní zážehová jednotka bude důležitá zejména pro americký trh.

Nová modelová řada Porsche Panamera se bude vyrábět v závodě v Lipsku. Tam vyrostla výrobní hala o ploše cca 22.000 metrů čtverečních a odpovídající logistické centrum. Zatímco motory se pro model Panamera budou vyrábět v hlavním závodě Stuttgart-Zuffenhausen, lakované karoserie bude dodávat závod Volkswagen v Hannoveru. V lipské továrně pak budou vozy montovány. Ročně má být prodáno cca 20.000 vozů.

Světová premiéra je naplánovaná na ženevský autosalon 2009. První modely se dostanou celosvětově do prodeje během pozdního léta 2009. Ročně by se mělo vyrobit 20 tisíc kusů s cenou mezi 80 a 125 tisíci Euro, třetina produkce bude směřovat na americký trh.

Zdroj: Autorevue.cz, Auto.cz

Přidat.eu záložku

—————

Zpět


Diskusní téma: Porsche Panamera: Od Porsche opět něco extra

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.


CZIN.eu © 2009 - 2013 Magazín pro Muže. Všechna práva vyhrazena. Chraňte si Vaši pověst na internetu. Server je součástí sítě CZECHNET.