Pro Muže jen to nejlepší


Jak vytvořit vizitku: průvodce písmem

10.03.2012 13:49

Vizitka nemusí být jen způsobem, který „neutrálně“ sděluje základní informace jako je jméno osoby, která vizitky rozdává, název společnosti, kterou dotyčná osoba zastupuje, a kontaktní údaje. Důležité je také jak jsou tyto informace presentovány: je zásadní rozdíl mezi vizitkou, která hraje všemi barvami, kde je ale půlka uvedených údajů nečitelná, jelikož červené písmo splývá s oranžovou skvrnou na pozadí, a vizitkou provedenou v „esteticky úsporném stylu“ ala černé písmo na bílém podkladě, která alezase tak trochu připomíná spíše vizitky pohřebního ústavu než oblast podnikání, kterou se zabývá Vaše firma. V tomto článku Vám poradíme několik základních pravidel ohledně fontů a umístění textu obecně, která se jistě budou hodit při navrhování designu Vašich vizitek.

Stručně řečeno, klasické vizitky jsou primárně o písmu. Jinými slovy psaný text většinou bývá hlavní dominantou celého formátu. Navíc, jelikož vizitka není jen hezkým obrázkem ke koukání, ale má jasné funkční poslání, musí být text i dobře čitelný a srozumitelný. Při výběru fontu proto nedoporučujeme extravagantní fonty typu Burnstown Dan nebo Old English Text MT. Tyto fonty jsou náročné pro čtení a to nejen pro dyslexiky. To platí dvojnásob u druhu textu, který se objevuje právě na vizitkách. Jelikož se často jedná o neobvyklá slova, jejichž význam nemůžeme odvodit z kontextu, u kterých je ale současně nutné nepoplést jediné písmenko, zbytečně nekomplikujte nesprávnou volbou fontu potencionálním zákazníkům a firemním partnerům možnost správně reprodukovat jméno uvedené firmy či Vaše příjmení.

Stejně je tomu i s velikostí fontu. Vizitka není prostorem kde můžete podrobně popisovat činnost, kterou se Vaše firma zabývá. Důvodem, proč se na vizitkách neobjevuje souvislejší a delší text není jenom tradice, ale právě snaha o zachování čitelnosti textu (to například platí i u formy uvádění telefonních čísel, kde zachovávejte dělení po třech cifrách, které je pro snadné a rychlé přečtení mnohem snazší). Fonty, které budete používat by neměly být menší než 9 bodů. Menší písmo je pro starší osoby či osoby s vadou zraku nečitelné. Současně ale největší použitý font by neměl být větší než 16 bodů, a to z toho důvodu, že by se Vám na vizitku už nic dalšího nevešlo.

A tím se dostáváme k rozvržení formátu vizitky. Vizitky se tradičně tisknou ve formátu 90x50 mm nebo v tak zvaném euro formátu 85x55 mm. Ve Velké Británii a většině Skandinávských zemí se pak používají vizitky menšího rozměru, a to 70x40 mm. Tyto rozměry odpovídají formátům většiny vizitkářů a shodují se tak s většinou ostatních vizitek a proto tento standardní formát také doporučujeme. Pokud se na vizitce neobjevuje například logo, a písmo je jediným elementem, vizitky bývají z pravidla řešeny centrálně. To ale neplatí v případě, kdy se ve formátu objevuje logo, které nemá úlohu pozadí. Logo určitě neumisťujte do samotného středu vizitky, ale umistěte jej buď vpravo nebo vlevo vizitky a podle toho zarovnejte příslušný text.

Použití barev a obrázků je u vizitek neméně důležité. Jak už jsem zmínila výše, na vizitce se může objevovat logo firmy a to buď jako pozadí, přes které je napsaný text (v takovém případě je spodní vrstva s logem tzv. „ztlumená“ ubráním celkové barevnosti, hustoty a jasu a kontrastu), nebo jako samostatný prvek, který pak má stejnou  visuální hodnotu jako písmo. Pokud tedy na vizitce chcete umístit logo, bude určovat celkovou barevnost vizitky. Pokud se v logu objevuje více než jedna barva, nedoporučujeme přikládat další a na barvu fontu zvolte jednu z barev přítomných v logu. V případě, že je logo jednobarevné zase naopak odlišnou barvu vybrat musíte, jelikož jednobarevné zpracování není visuálně příjemné. Také nedoporučujeme používat světlé barvy. Nejenže by byla taková vizitka težko čitelná, ale působila by mdle a vágně. Rozhodně tedy používejte syté barvy, které budou kontrastovat se světlým pozadím. Pozor ale na efekt „pohřební služby“ zmíněný v úvodu: kombinace černá – bílá.

 

Využíváme První CZ reklamní systém pro podnikatele a investory i-marketing.cz.

Přidat.eu záložku

—————

Zpět


Diskusní téma: Jak vytvořit vizitku: průvodce písmem

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Business

07.05.2011 02:54

První CZ reklamní systém pro podnikatele, firmy a investory

První CZ reklamní systém pro podnikatele, firmy a investory První česká síť serverů pro podnikatele a investory Když jsem před časem spustil web investoři.net netušil jsem, že bude mít takový úspěch a že je v ČR tolik lidí, kteří hledají investory pro své podnikatelské záměry. V souvislosti s tím...

—————

30.04.2011 00:42

Špičkové firmy i podnikatelé investují do on-line marketingu

Nová ekonomika v nových médiích Když se v 90. letech začal naplno rozvíjet internet a na americkém trhu se objevily firmy obchodující "virtuálně", kdekdo si klepal na čelo. Jenomže jména jako eBay, Amazon či Yahoo se stala zanedlouho pojmem a "offline" obchodníkům ukousla pořádný kus z koláče...

—————

24.04.2011 16:32

Jak začít investovat na burze?

Otázky a odpovědi: Jak začít investovat na burze? Dobrý den, hledám nějaký způsob investice od které se odrazit, chci zrušit účet v bance a začít pravidelně investovat. Tak abych mohl začít podnikat a investovat do nemovitostí. Měl by jste radu jak vlastně vůbec...

—————

23.04.2011 03:35

Jste podnikatel či firma a potřebujete rychlé výsledky na internetu?

Internetový marketing Garantuji vám výsledky a to rychle, efektivně a ekonomicky Web i-marketing.cz vznikl za účelem prezentace služby, po které byla a stále je velká poptávka. Současně budete v ČR jenom těžko hledat srovnatelnou nabídku (pokud snad o nějaké takové víte, neváhejte mi o ní...

—————

15.03.2011 00:29

Jak na daně: Daňové přiznání z prodeje rozestavěného rodinného domku

Daně: Daňové přiznání z prodeje rozestavěného rodinného domku Stavěli jste rodinný domek, finančně jste se vyčerpali, s manželkou (manželem) se rozvedli a aniž byste v něm bydleli, tak jste jej byli nuceni prodat? A že chcete postavit jinde jiný? A začít znovu a líp? Odhodlání dobré, problémů...

—————

18.01.2011 05:25

Bernard Madoff, pilot "letadla" pro vyvolené - zpronevěřil 65 mld. dolarů

Zloději miliard ze světa financí. Jak se z investičních mágů stali vyvrhelové   Komentář autora: Nemohu si odpustit malou poznámku. Napsat o velkém podvodníkovi a lháři, že je to investiční mág, to mi přijde být skutečně nemístné. Zloděj je zloděj a mág je mág. Nelze zaměňovat.   Zloději...

—————

12.01.2011 12:29

Legenda Ivo Lukačovič a jeho Seznam.cz

Příběh o tom, jak se v malém českém rybníku zrodila štika I.L. a jeho Seznam.cz Ivo Lukačovič   Na začátku, v roce 1995, byl Jára Cimrman. Na konci fakt, že v roce 2010 Seznam poprvé neobhájil prvenství v anketě Křišťálová Lupa a první místo v kategorii Vyhledávače mu vyfoukl Google. Vlastně...

—————

10.01.2011 00:16

Jak jsem vydělal 342% na burze

Výběr: Prodávám část akcií NWR - zisk 342% za 27 měsíců NWR   Nákup a prodej NWR  Prodáno 7.1.2010 za 305 Kč Nakoupeno 24.10.2008 za 69 Kč (bylo zveřejněno v reálném čase, důkaz najdete např. zde) Zisk = +342% (bez dividendy) Daně: Osvobozeno od daně Důvody prodeje: Titul je...

—————

06.01.2011 00:31

Jak zbohatnout?

Plaťte málo a vydělávejte hodně Není nic neobvyklého, když si lidé půjčují peníze v bance a jsou ochotni za to zaplatit nemalé peníze. Pokud jde však o jejich vlastní finanční prostředky, nemá většina lidí téměř žádné ambice a nechávají peníze "ležet ladem" či vydělávat zoufale málo. Proč...

—————

05.12.2010 23:26

Nejlepší podnikatelé: Petr Kellner (20.5. 1964)

Petr Kellner (20.5. 1964)   Do pětice nejvýznamnějších tuzemských podnikatelů historie se dostal pouze jeden současník. Není jím nikdo jiný než Petr Kellner, podle časopisu Forbes 89. nejbohatší člověk planety. Petr Kellner se narodil 20. května v Liberci, kde též vystudoval střední...

—————



CZIN.eu © 2009 - 2013 Magazín pro Muže. Všechna práva vyhrazena. Chraňte si Vaši pověst na internetu. Server je součástí sítě CZECHNET.