Pro Muže jen to nejlepší


Jak vytvořit vizitku: průvodce písmem

10.03.2012 13:49

Vizitka nemusí být jen způsobem, který „neutrálně“ sděluje základní informace jako je jméno osoby, která vizitky rozdává, název společnosti, kterou dotyčná osoba zastupuje, a kontaktní údaje. Důležité je také jak jsou tyto informace presentovány: je zásadní rozdíl mezi vizitkou, která hraje všemi barvami, kde je ale půlka uvedených údajů nečitelná, jelikož červené písmo splývá s oranžovou skvrnou na pozadí, a vizitkou provedenou v „esteticky úsporném stylu“ ala černé písmo na bílém podkladě, která alezase tak trochu připomíná spíše vizitky pohřebního ústavu než oblast podnikání, kterou se zabývá Vaše firma. V tomto článku Vám poradíme několik základních pravidel ohledně fontů a umístění textu obecně, která se jistě budou hodit při navrhování designu Vašich vizitek.

Stručně řečeno, klasické vizitky jsou primárně o písmu. Jinými slovy psaný text většinou bývá hlavní dominantou celého formátu. Navíc, jelikož vizitka není jen hezkým obrázkem ke koukání, ale má jasné funkční poslání, musí být text i dobře čitelný a srozumitelný. Při výběru fontu proto nedoporučujeme extravagantní fonty typu Burnstown Dan nebo Old English Text MT. Tyto fonty jsou náročné pro čtení a to nejen pro dyslexiky. To platí dvojnásob u druhu textu, který se objevuje právě na vizitkách. Jelikož se často jedná o neobvyklá slova, jejichž význam nemůžeme odvodit z kontextu, u kterých je ale současně nutné nepoplést jediné písmenko, zbytečně nekomplikujte nesprávnou volbou fontu potencionálním zákazníkům a firemním partnerům možnost správně reprodukovat jméno uvedené firmy či Vaše příjmení.

Stejně je tomu i s velikostí fontu. Vizitka není prostorem kde můžete podrobně popisovat činnost, kterou se Vaše firma zabývá. Důvodem, proč se na vizitkách neobjevuje souvislejší a delší text není jenom tradice, ale právě snaha o zachování čitelnosti textu (to například platí i u formy uvádění telefonních čísel, kde zachovávejte dělení po třech cifrách, které je pro snadné a rychlé přečtení mnohem snazší). Fonty, které budete používat by neměly být menší než 9 bodů. Menší písmo je pro starší osoby či osoby s vadou zraku nečitelné. Současně ale největší použitý font by neměl být větší než 16 bodů, a to z toho důvodu, že by se Vám na vizitku už nic dalšího nevešlo.

A tím se dostáváme k rozvržení formátu vizitky. Vizitky se tradičně tisknou ve formátu 90x50 mm nebo v tak zvaném euro formátu 85x55 mm. Ve Velké Británii a většině Skandinávských zemí se pak používají vizitky menšího rozměru, a to 70x40 mm. Tyto rozměry odpovídají formátům většiny vizitkářů a shodují se tak s většinou ostatních vizitek a proto tento standardní formát také doporučujeme. Pokud se na vizitce neobjevuje například logo, a písmo je jediným elementem, vizitky bývají z pravidla řešeny centrálně. To ale neplatí v případě, kdy se ve formátu objevuje logo, které nemá úlohu pozadí. Logo určitě neumisťujte do samotného středu vizitky, ale umistěte jej buď vpravo nebo vlevo vizitky a podle toho zarovnejte příslušný text.

Použití barev a obrázků je u vizitek neméně důležité. Jak už jsem zmínila výše, na vizitce se může objevovat logo firmy a to buď jako pozadí, přes které je napsaný text (v takovém případě je spodní vrstva s logem tzv. „ztlumená“ ubráním celkové barevnosti, hustoty a jasu a kontrastu), nebo jako samostatný prvek, který pak má stejnou  visuální hodnotu jako písmo. Pokud tedy na vizitce chcete umístit logo, bude určovat celkovou barevnost vizitky. Pokud se v logu objevuje více než jedna barva, nedoporučujeme přikládat další a na barvu fontu zvolte jednu z barev přítomných v logu. V případě, že je logo jednobarevné zase naopak odlišnou barvu vybrat musíte, jelikož jednobarevné zpracování není visuálně příjemné. Také nedoporučujeme používat světlé barvy. Nejenže by byla taková vizitka težko čitelná, ale působila by mdle a vágně. Rozhodně tedy používejte syté barvy, které budou kontrastovat se světlým pozadím. Pozor ale na efekt „pohřební služby“ zmíněný v úvodu: kombinace černá – bílá.

 

Využíváme První CZ reklamní systém pro podnikatele a investory i-marketing.cz.

Přidat.eu záložku

—————

Zpět


Diskusní téma: Jak vytvořit vizitku: průvodce písmem

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Business

08.06.2010 01:13

Reality: Jak investovat do realit v USA aneb Jak vydělat na finanční krizi

Investice do nemovitostí v USA Realitní trh v USA se za svou existenci výrazně změnil několikrát, ať už v pozitivním nebo negativním směru. Pojem "investice do nemovitostí" v USA představuje uložení finančních prostředků do realitního projektu, který přináší dlouhodobý zisk nebo okamžité měsíční...

—————

24.05.2010 01:22

Tipy pro začínající podnikatele

Tipy pro začínající podnikatele  Zviditelnit se na trhu je pro každého začínajícího podnikatele stále těžší. Jedním ze základních pravidel jak uspět, je být zapamatovatelný a rozpoznatelný. K tomu pomůže tzv. jednotná grafická identita. Přečtěte si, jak na to. Jednotná grafická identita je...

—————

21.05.2010 23:11

Venture capital: Příležitost pro začínající podnikatele a jejich projekty

První český web o venture capital První český web o venture kapitálu najdete na www.venture-fondy.cz. Tento projekt je úzce zaměřený na oblast venture kapitálu. Tato oblast byla na tuzemském webu doposud téměř ignorována! K čemu slouží venture kapitál? Firmy investující soukromý kapitál (private...

—————

12.03.2010 17:33

Daně on-line: Osobní automobil v podnikání

Osobní automobil v podnikání – problém nebo žert?   Každý kdo podniká, ví, že čas jsou peníze. Proto na dopravu využívá všech možných dopravních prostředků, snad jen lodí se u nás jezdí málo. Vzhledem ke vzdálenostem v České republice je nejčastěji používán osobní automobil. Když už je...

—————

01.03.2010 16:50

Firma na prodej: Společnost provozující VHP a obstarávající rulety a VLT

Společnost provozující VHP a obstarávající rulety a VLT Obecný název: společnost provozující VHP a obstarávající rulety a VLT Právní forma: 2x s.r.o. Předmět činnosti: provoz VHP, obstarání a servis VLT, rulet Typ transakce: převod obchodního podílu Lokalita: střední Čechy, VČ, Praha Rok založení:...

—————

13.01.2010 06:28

Mikrostránky a podnikání

Mikrostránky: Co to je a k čemu je to dobré Úvod Během posledního roku jsem vytvořil několik mikrostránek na různá investiční témata ( www.investori.net , www.iakcie.com , www.i-burza.eu či www.pro-zeny.net ). Považuji to za velmi efektivní a současně velmi levný způsob propagace nejen při...

—————

06.12.2009 22:32

Psychologie: Jak poznat důvěryhodnost poradce či profesionála?

20 typů jak poznat důvěryhodnost poradce Doc. PhDr. Vladimír Täubner CSc. Tento příspěvek je zde publikován se souhlasem pana docenta a byl napsán speciálně pro "naše" téma Základním požadavkem na osobnost finančního poradce je odbornost a profesionalita, které poradce prokazuje dosaženým...

—————

10.11.2009 01:16

Výsledky X-Trade Brokers CUP?

Soutěž X-Trade Brokers CUP 2009 nalákala 50.000 účastníků, což je krásné číslo a organizátoři si mohou jistě gratulovat. Rozhodně je to pro firmu skvělá reklama. Na soutěž jsem upozorňoval jako jeden z prvních. Není nic špatného na tom, vyzkoušet si obchodování na burze nejprve s virtuálními...

—————

08.11.2009 23:22

Nový web pro podnikatele a investory

Vážení návštěvníci, v současné době vzniká zbrusu nový projekt na adrese Investoři.net, který je určený především pro dvě výjimečné skupiny lidí. Jsou jimi: - podnikatelé či začínající podnikatelé hledající potřebný kapitál pro své stávající či nové projekty. -...

—————

11.09.2009 17:44

Cashflow 101 aneb jak se dostat z krysího závodu

  Byl jsem požádán o publikování následující pozvánky a přijde mi to býti jako dobrý nápad...: Tisková zpráva Praha, 27. července 2009 1.Národní turnaj v Cashflow 101 Studenti VŠE organizují celorepublikový turnaj ve stolní společenské hře, která vysvětluje základy finanční inteligence a...

—————



CZIN.eu © 2009 - 2013 Magazín pro Muže. Všechna práva vyhrazena. Chraňte si Vaši pověst na internetu. Server je součástí sítě CZECHNET.