Pro Muže jen to nejlepší
Jak vytvořit vizitku: průvodce písmem
10.03.2012 13:49Vizitka nemusí být jen způsobem, který „neutrálně“ sděluje základní informace jako je jméno osoby, která vizitky rozdává, název společnosti, kterou dotyčná osoba zastupuje, a kontaktní údaje. Důležité je také jak jsou tyto informace presentovány: je zásadní rozdíl mezi vizitkou, která hraje všemi barvami, kde je ale půlka uvedených údajů nečitelná, jelikož červené písmo splývá s oranžovou skvrnou na pozadí, a vizitkou provedenou v „esteticky úsporném stylu“ ala černé písmo na bílém podkladě, která alezase tak trochu připomíná spíše vizitky pohřebního ústavu než oblast podnikání, kterou se zabývá Vaše firma. V tomto článku Vám poradíme několik základních pravidel ohledně fontů a umístění textu obecně, která se jistě budou hodit při navrhování designu Vašich vizitek.
Stručně řečeno, klasické vizitky jsou primárně o písmu. Jinými slovy psaný text většinou bývá hlavní dominantou celého formátu. Navíc, jelikož vizitka není jen hezkým obrázkem ke koukání, ale má jasné funkční poslání, musí být text i dobře čitelný a srozumitelný. Při výběru fontu proto nedoporučujeme extravagantní fonty typu Burnstown Dan nebo Old English Text MT. Tyto fonty jsou náročné pro čtení a to nejen pro dyslexiky. To platí dvojnásob u druhu textu, který se objevuje právě na vizitkách. Jelikož se často jedná o neobvyklá slova, jejichž význam nemůžeme odvodit z kontextu, u kterých je ale současně nutné nepoplést jediné písmenko, zbytečně nekomplikujte nesprávnou volbou fontu potencionálním zákazníkům a firemním partnerům možnost správně reprodukovat jméno uvedené firmy či Vaše příjmení.
Stejně je tomu i s velikostí fontu. Vizitka není prostorem kde můžete podrobně popisovat činnost, kterou se Vaše firma zabývá. Důvodem, proč se na vizitkách neobjevuje souvislejší a delší text není jenom tradice, ale právě snaha o zachování čitelnosti textu (to například platí i u formy uvádění telefonních čísel, kde zachovávejte dělení po třech cifrách, které je pro snadné a rychlé přečtení mnohem snazší). Fonty, které budete používat by neměly být menší než 9 bodů. Menší písmo je pro starší osoby či osoby s vadou zraku nečitelné. Současně ale největší použitý font by neměl být větší než 16 bodů, a to z toho důvodu, že by se Vám na vizitku už nic dalšího nevešlo.
A tím se dostáváme k rozvržení formátu vizitky. Vizitky se tradičně tisknou ve formátu 90x50 mm nebo v tak zvaném euro formátu 85x55 mm. Ve Velké Británii a většině Skandinávských zemí se pak používají vizitky menšího rozměru, a to 70x40 mm. Tyto rozměry odpovídají formátům většiny vizitkářů a shodují se tak s většinou ostatních vizitek a proto tento standardní formát také doporučujeme. Pokud se na vizitce neobjevuje například logo, a písmo je jediným elementem, vizitky bývají z pravidla řešeny centrálně. To ale neplatí v případě, kdy se ve formátu objevuje logo, které nemá úlohu pozadí. Logo určitě neumisťujte do samotného středu vizitky, ale umistěte jej buď vpravo nebo vlevo vizitky a podle toho zarovnejte příslušný text.
Použití barev a obrázků je u vizitek neméně důležité. Jak už jsem zmínila výše, na vizitce se může objevovat logo firmy a to buď jako pozadí, přes které je napsaný text (v takovém případě je spodní vrstva s logem tzv. „ztlumená“ ubráním celkové barevnosti, hustoty a jasu a kontrastu), nebo jako samostatný prvek, který pak má stejnou visuální hodnotu jako písmo. Pokud tedy na vizitce chcete umístit logo, bude určovat celkovou barevnost vizitky. Pokud se v logu objevuje více než jedna barva, nedoporučujeme přikládat další a na barvu fontu zvolte jednu z barev přítomných v logu. V případě, že je logo jednobarevné zase naopak odlišnou barvu vybrat musíte, jelikož jednobarevné zpracování není visuálně příjemné. Také nedoporučujeme používat světlé barvy. Nejenže by byla taková vizitka težko čitelná, ale působila by mdle a vágně. Rozhodně tedy používejte syté barvy, které budou kontrastovat se světlým pozadím. Pozor ale na efekt „pohřební služby“ zmíněný v úvodu: kombinace černá – bílá.
Využíváme První CZ reklamní systém pro podnikatele a investory i-marketing.cz.
—————
Diskusní téma: Jak vytvořit vizitku: průvodce písmem
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.
Business
—————
Jak vytvořit vizitku: průvodce písmem
—————
Nová obchodní aplikace Cyrrus ZDARMA
—————
Proč je dobré mít svého daňového poradce
—————
Týden na Forex II
—————
Burza: Kdo zveřejňuje výsledky v týdnu od 17.10.2011 do 21.10.2011
—————
Zařazuji vyšší rychlostní stupeň
—————
Miliardářem snadno a rychle
—————
Jak donutit marketéry utrácet do outdooru?
—————
AutoTrading jako nástroj pro investování
—————