Pro Muže jen to nejlepší


Jak vytvořit vizitku: průvodce písmem

10.03.2012 13:49

Vizitka nemusí být jen způsobem, který „neutrálně“ sděluje základní informace jako je jméno osoby, která vizitky rozdává, název společnosti, kterou dotyčná osoba zastupuje, a kontaktní údaje. Důležité je také jak jsou tyto informace presentovány: je zásadní rozdíl mezi vizitkou, která hraje všemi barvami, kde je ale půlka uvedených údajů nečitelná, jelikož červené písmo splývá s oranžovou skvrnou na pozadí, a vizitkou provedenou v „esteticky úsporném stylu“ ala černé písmo na bílém podkladě, která alezase tak trochu připomíná spíše vizitky pohřebního ústavu než oblast podnikání, kterou se zabývá Vaše firma. V tomto článku Vám poradíme několik základních pravidel ohledně fontů a umístění textu obecně, která se jistě budou hodit při navrhování designu Vašich vizitek.

Stručně řečeno, klasické vizitky jsou primárně o písmu. Jinými slovy psaný text většinou bývá hlavní dominantou celého formátu. Navíc, jelikož vizitka není jen hezkým obrázkem ke koukání, ale má jasné funkční poslání, musí být text i dobře čitelný a srozumitelný. Při výběru fontu proto nedoporučujeme extravagantní fonty typu Burnstown Dan nebo Old English Text MT. Tyto fonty jsou náročné pro čtení a to nejen pro dyslexiky. To platí dvojnásob u druhu textu, který se objevuje právě na vizitkách. Jelikož se často jedná o neobvyklá slova, jejichž význam nemůžeme odvodit z kontextu, u kterých je ale současně nutné nepoplést jediné písmenko, zbytečně nekomplikujte nesprávnou volbou fontu potencionálním zákazníkům a firemním partnerům možnost správně reprodukovat jméno uvedené firmy či Vaše příjmení.

Stejně je tomu i s velikostí fontu. Vizitka není prostorem kde můžete podrobně popisovat činnost, kterou se Vaše firma zabývá. Důvodem, proč se na vizitkách neobjevuje souvislejší a delší text není jenom tradice, ale právě snaha o zachování čitelnosti textu (to například platí i u formy uvádění telefonních čísel, kde zachovávejte dělení po třech cifrách, které je pro snadné a rychlé přečtení mnohem snazší). Fonty, které budete používat by neměly být menší než 9 bodů. Menší písmo je pro starší osoby či osoby s vadou zraku nečitelné. Současně ale největší použitý font by neměl být větší než 16 bodů, a to z toho důvodu, že by se Vám na vizitku už nic dalšího nevešlo.

A tím se dostáváme k rozvržení formátu vizitky. Vizitky se tradičně tisknou ve formátu 90x50 mm nebo v tak zvaném euro formátu 85x55 mm. Ve Velké Británii a většině Skandinávských zemí se pak používají vizitky menšího rozměru, a to 70x40 mm. Tyto rozměry odpovídají formátům většiny vizitkářů a shodují se tak s většinou ostatních vizitek a proto tento standardní formát také doporučujeme. Pokud se na vizitce neobjevuje například logo, a písmo je jediným elementem, vizitky bývají z pravidla řešeny centrálně. To ale neplatí v případě, kdy se ve formátu objevuje logo, které nemá úlohu pozadí. Logo určitě neumisťujte do samotného středu vizitky, ale umistěte jej buď vpravo nebo vlevo vizitky a podle toho zarovnejte příslušný text.

Použití barev a obrázků je u vizitek neméně důležité. Jak už jsem zmínila výše, na vizitce se může objevovat logo firmy a to buď jako pozadí, přes které je napsaný text (v takovém případě je spodní vrstva s logem tzv. „ztlumená“ ubráním celkové barevnosti, hustoty a jasu a kontrastu), nebo jako samostatný prvek, který pak má stejnou  visuální hodnotu jako písmo. Pokud tedy na vizitce chcete umístit logo, bude určovat celkovou barevnost vizitky. Pokud se v logu objevuje více než jedna barva, nedoporučujeme přikládat další a na barvu fontu zvolte jednu z barev přítomných v logu. V případě, že je logo jednobarevné zase naopak odlišnou barvu vybrat musíte, jelikož jednobarevné zpracování není visuálně příjemné. Také nedoporučujeme používat světlé barvy. Nejenže by byla taková vizitka težko čitelná, ale působila by mdle a vágně. Rozhodně tedy používejte syté barvy, které budou kontrastovat se světlým pozadím. Pozor ale na efekt „pohřební služby“ zmíněný v úvodu: kombinace černá – bílá.

 

Využíváme První CZ reklamní systém pro podnikatele a investory i-marketing.cz.

Přidat.eu záložku

—————

Zpět


Diskusní téma: Jak vytvořit vizitku: průvodce písmem

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Business

18.07.2012 03:21

Jak si najmout bloggery a zvýšit si tak svůj obrat a byznys

Seznamte se s novým systémem Posts Genius, který již velmi úspěšně běží v zahraničí.   Co o sobě firma píše: Spojujeme blogery s marketingovými specialisty, SEO konzultanty a inzerenty, kteří hledají zvýšení návštěvnosti, trvalé odkazy a propagaci své značky. Blogeři o vás dají...

—————

10.03.2012 13:49

Jak vytvořit vizitku: průvodce písmem

Vizitka nemusí být jen způsobem, který „neutrálně“ sděluje základní informace jako je jméno osoby, která vizitky rozdává, název společnosti, kterou dotyčná osoba zastupuje, a kontaktní údaje. Důležité je také jak jsou tyto informace presentovány: je zásadní rozdíl mezi vizitkou, která hraje všemi...

—————

23.11.2011 07:01

Nová obchodní aplikace Cyrrus ZDARMA

Data z trhu zdarma. Poplatky obchodníka 0%. Až do odvolání. Více zde.   Využíváme První CZ reklamní systém pro podnikatele a investory i-marketing.cz.

—————

03.11.2011 04:00

Proč je dobré mít svého daňového poradce

Daňový poradce, který je členem Komory daňových poradců, je profesionál. Profesionál znamená  za prvé, že je odborník a za druhé, že provozuje činnost za výdělek. Vyplatí se zaplatit za službu profesionálovi? Toto rozhodnutí musí učinit každý sám. Sám se rozhoduji, zda-li jdu s bolavým...

—————

16.10.2011 09:45

Týden na Forex II

  Mizerný, špatný, skličující – i tak by se dal nazvat minulý obchodní týden (10.10.2011 – 14.10.2011). Alespoň tedy pro mě. Jediné pozitivum je nová obchodní platforma, kterou jsem začal používat ve středu. I když mě to také něco stálo. Ale hezky popořadě.    Týden...

—————

16.10.2011 07:51

Burza: Kdo zveřejňuje výsledky v týdnu od 17.10.2011 do 21.10.2011

Před námi je velice zajímavý týden, co se týče zveřejňování výsledků za letošní 3. čtvrtletí. Na řadě jsou finanční a bankovní instituce Bank Of America, Morgan Stanley, Citigroup nebo Goldman Sachs. Zejména výsledky bankovního sektoru jsou pro investory důležité. Dále zveřejňují výsledky...

—————

12.10.2011 04:39

Zařazuji vyšší rychlostní stupeň

Jeden člověk může dokázat mnoho, ale pokud chcete dokázat něco opravdu velkého, nikdy to nezvládnete sami a je k tomu potřeba skvělý tým lidí. A protože server akciecz.cz roste jako z vody, viz +352% za 12 měsíců, budeme od tohoto okamžiku redaktoři tři.  Je úžasné pracovat s lidmi, kteří...

—————

04.10.2011 06:05

Miliardářem snadno a rychle

Mark Zuckerberg, zakladatel Facebooku, aktuální odhad majetku: 17.000.000.000 USD   Miliardářem snadno a rychle? Tak na to vám nikdo odpověď nedá. Jisté věci však vysledovat lze. Například je možné pozorovat, jak ostatní miliardáři a multimilionáři k majetku přišli. Zejména...

—————

12.06.2011 17:00

Jak donutit marketéry utrácet do outdooru?

Jak donutit marketéry utrácet do outdooru?   Jak donutit marketéry utrácet do outdooru? Umístíte na nevyužité plochy fotku atraktivního chlápka, kterej bude každý týden odebírat kus oblečení (někdo to tutově nevydrží a radši tam dá svou reklamu)... Zdroj: mediaguru.cz   Využíváme První...

—————

17.05.2011 01:20

AutoTrading jako nástroj pro investování

AutoTrading jako nástroj pro investování   V tomto článku bych se chtěl podělit o vlastní zkušenosti s autotradingem od ZuluTrade a FX profisniper. Jak společnost ZuluTrade, tak projekt FX profisniper spolupracující s Collective2 fungují na principu slučování traderů z celého světa, kteří zde...

—————



CZIN.eu © 2009 - 2013 Magazín pro Muže. Všechna práva vyhrazena. Chraňte si Vaši pověst na internetu. Server je součástí sítě CZECHNET.