Pro Muže jen to nejlepší


Jak vytvořit vizitku: průvodce písmem

10.03.2012 13:49

Vizitka nemusí být jen způsobem, který „neutrálně“ sděluje základní informace jako je jméno osoby, která vizitky rozdává, název společnosti, kterou dotyčná osoba zastupuje, a kontaktní údaje. Důležité je také jak jsou tyto informace presentovány: je zásadní rozdíl mezi vizitkou, která hraje všemi barvami, kde je ale půlka uvedených údajů nečitelná, jelikož červené písmo splývá s oranžovou skvrnou na pozadí, a vizitkou provedenou v „esteticky úsporném stylu“ ala černé písmo na bílém podkladě, která alezase tak trochu připomíná spíše vizitky pohřebního ústavu než oblast podnikání, kterou se zabývá Vaše firma. V tomto článku Vám poradíme několik základních pravidel ohledně fontů a umístění textu obecně, která se jistě budou hodit při navrhování designu Vašich vizitek.

Stručně řečeno, klasické vizitky jsou primárně o písmu. Jinými slovy psaný text většinou bývá hlavní dominantou celého formátu. Navíc, jelikož vizitka není jen hezkým obrázkem ke koukání, ale má jasné funkční poslání, musí být text i dobře čitelný a srozumitelný. Při výběru fontu proto nedoporučujeme extravagantní fonty typu Burnstown Dan nebo Old English Text MT. Tyto fonty jsou náročné pro čtení a to nejen pro dyslexiky. To platí dvojnásob u druhu textu, který se objevuje právě na vizitkách. Jelikož se často jedná o neobvyklá slova, jejichž význam nemůžeme odvodit z kontextu, u kterých je ale současně nutné nepoplést jediné písmenko, zbytečně nekomplikujte nesprávnou volbou fontu potencionálním zákazníkům a firemním partnerům možnost správně reprodukovat jméno uvedené firmy či Vaše příjmení.

Stejně je tomu i s velikostí fontu. Vizitka není prostorem kde můžete podrobně popisovat činnost, kterou se Vaše firma zabývá. Důvodem, proč se na vizitkách neobjevuje souvislejší a delší text není jenom tradice, ale právě snaha o zachování čitelnosti textu (to například platí i u formy uvádění telefonních čísel, kde zachovávejte dělení po třech cifrách, které je pro snadné a rychlé přečtení mnohem snazší). Fonty, které budete používat by neměly být menší než 9 bodů. Menší písmo je pro starší osoby či osoby s vadou zraku nečitelné. Současně ale největší použitý font by neměl být větší než 16 bodů, a to z toho důvodu, že by se Vám na vizitku už nic dalšího nevešlo.

A tím se dostáváme k rozvržení formátu vizitky. Vizitky se tradičně tisknou ve formátu 90x50 mm nebo v tak zvaném euro formátu 85x55 mm. Ve Velké Británii a většině Skandinávských zemí se pak používají vizitky menšího rozměru, a to 70x40 mm. Tyto rozměry odpovídají formátům většiny vizitkářů a shodují se tak s většinou ostatních vizitek a proto tento standardní formát také doporučujeme. Pokud se na vizitce neobjevuje například logo, a písmo je jediným elementem, vizitky bývají z pravidla řešeny centrálně. To ale neplatí v případě, kdy se ve formátu objevuje logo, které nemá úlohu pozadí. Logo určitě neumisťujte do samotného středu vizitky, ale umistěte jej buď vpravo nebo vlevo vizitky a podle toho zarovnejte příslušný text.

Použití barev a obrázků je u vizitek neméně důležité. Jak už jsem zmínila výše, na vizitce se může objevovat logo firmy a to buď jako pozadí, přes které je napsaný text (v takovém případě je spodní vrstva s logem tzv. „ztlumená“ ubráním celkové barevnosti, hustoty a jasu a kontrastu), nebo jako samostatný prvek, který pak má stejnou  visuální hodnotu jako písmo. Pokud tedy na vizitce chcete umístit logo, bude určovat celkovou barevnost vizitky. Pokud se v logu objevuje více než jedna barva, nedoporučujeme přikládat další a na barvu fontu zvolte jednu z barev přítomných v logu. V případě, že je logo jednobarevné zase naopak odlišnou barvu vybrat musíte, jelikož jednobarevné zpracování není visuálně příjemné. Také nedoporučujeme používat světlé barvy. Nejenže by byla taková vizitka težko čitelná, ale působila by mdle a vágně. Rozhodně tedy používejte syté barvy, které budou kontrastovat se světlým pozadím. Pozor ale na efekt „pohřební služby“ zmíněný v úvodu: kombinace černá – bílá.

 

Využíváme První CZ reklamní systém pro podnikatele a investory i-marketing.cz.

Přidat.eu záložku

—————

Zpět


Diskusní téma: Jak vytvořit vizitku: průvodce písmem

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Business

16.08.2009 23:55

Podnikání v USA

 Kniha: Podnikání v USA (Chudý Honza, bohatý John) Dostala se mi do rukou velmi dobrá kniha od Johna Vanhary: Chudý Honza, bohatý John ( * objednat * ). Jedná se konkrétně o 97.výtisk. Kniha má 131 stran a je čtivá a je zde spousta užitečných informací. Žádné plané teoretizování. Domnívám se,...

—————

15.08.2009 21:13

Zkušenosti s Broker Consulting

 Moje osobní zkušenost s Broker Consulting Také vám volají celý týden různé firmy? U mne se to každým rokem jenom zhoršuje. První nabídku na schůzku od společnosti Broker Consulting a.s. jsem ihned odmítnul, třebaže mi již do telefonu nabízeli úžasné výhody v podobě čerpání dotací. Po...

—————

13.08.2009 03:01

Kolik se dá na burze vlastně vydělat a za jak dlouho?

 Tuto otázku dostávám velmi často. Pokusím se na ni velmi stručně odpovědět konkrétním příkladem z letošního roku (2009). Po delším čase jsem prodal část akcií nakoupených již v tomto roce (2009) a zamýšlených jako střednědobá investice (za střednědobou považuji 6 měsíců - 2 roky). Vzhledem k...

—————

22.07.2009 01:18

Nové diskuzní fórum pro investory a podnikatele

Chcete se dozvědět více o investování a vydělávání peněz na finančním trhu? Vzniká nové diskuzní fórum právě pro vás! Nové diskuzní fórum na novém serveru AkcieCZ.com se pomalinku rozjíždí. Začínají se zde objevovat i komentáře k jednotlivým titulům. Podívejte se třeba na názory: -  na...

—————

09.07.2009 22:33

Novinka: investicniweb.cz

Včera byl na tuzemském webu spuštěn nový projekt - investicniweb.cz. Nový web vypadá profesionálně a po technické stránce je pěkně proveden. Obsahovou stránku si po cca 10 minutách pročítání zatím netroufám hodnotit. Každopádně, pro investiční weby je na tuzemském internetu stále spousta prostoru....

—————

06.07.2009 21:09

Zopa: Kladivo na banky

Komentář autora: Prostě geniální! Zopa využívá problémů bank Finanční instituce, které v době krize meziročně stoupl zisk o 140 procent? Taková firma opravdu existuje. Obchoduje s penězi, ale termínu banka se vyhýbá. Britská Zopa umožňuje lidem půjčovat si navzájem peníze přes internet za velmi...

—————



CZIN.eu © 2009 - 2013 Magazín pro Muže. Všechna práva vyhrazena. Chraňte si Vaši pověst na internetu. Server je součástí sítě CZECHNET.